het vertrek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Eltjo Bodde - WaarBenJij.nu het vertrek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Eltjo Bodde - WaarBenJij.nu

het vertrek

Door: eltjoinsudan

Blijf op de hoogte en volg Eltjo

21 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Het vertrek.
Afgelopen zondag was het dan zo ver ik ga op missie. Vroeg het bed uit want ik zou om half 7 opgehaald worden. Mijn buddy in Nederland belde gelukkig om 6 uur al aan dus op tijd komen ging lukken. Na de nodige bakken koffie (want die had ik nodig na het bieren op zaterdag avond met vrienden) was het 07.40 uur het moment van afscheid nemen was gekomen. Dit heb ik redelijk snel gedaan puur om te voorkomen dat er een emotioneel drama zou gaan ontstaan. Maar toch rolde er hier en daar wel een traantje maar dat hoort er bij.
Na een uur rijden waren we op Schiphol ook daar weer koffie en nog even bijkletsen met de collega’s van mijn team die waren gekomen om me uit te zwaaien ( of te kijken of ik wel echt weg ging). Ook de bevelhebber van de marechausee was aanwezig om ons nog het wel bekende hard onder de riem te steken. Het was in no time 10 uur tijd om te gaan boarden.
Die vlucht naar Entebbe was werkelijk te gek. Geen turbulentie en we werden letterlijk in de watten gelegd door het personeel van de KLM. Hoe dan ook het blijft een lange zit en 10 uur niet roken …….nou daar werd ik niet vrolijk van. In Entebbe werden we opgewacht door de huismeester die met flessen water klaar stond en ik weet nu waarom. Jezus wat is het hier warm. Had die fles zo zo leeg. We stonden buiten te wachten op vervoer en plots kwam er een wit busje met UN er op en dat was ons vervoer. Op naar het hotel. Daar aangekomen bleek het er allemaal keurig uit te zien mooie kamer met alles er op en er aan. In het hotel ff een biertje gedronken en toen begon de ellende. Ik kwam mijn kamer weer binnen en ik zag mijn plafond bewegen ( en dat kwam niet door het bier) muggen. Ik had zo iets van ik ga hier echt niet liggen dus de klamboe tent opgezet slaapzak er in en slapen. Uiteindelijk geen last gehad van de beestjes.
De volgende ochtend naar het VN kamp. Aldaar moest een VN pas gemaakt worden maar alvorens moest er het eea aan testen en formulieren gemaakt worden. Dat hele circus was om 14.00 uur klaar. Mooi dachten wij het is bloed heet op naar het hotel zwembroek aan en plons. Niet dus. We mochten het kamp niet af wat we waren nu officieel VN personeel en dan moet je tot 17.00 uur op het kamp blijven. Of te wel terras op gezocht tig flessen water naar binnen gegoten en wachten. Uiteindelijk toch naar het hotel gegaan omkleden en lekker gaan eten. Heerlijk hebben we gegeten lekkere biefstuk voor nog geen 9 euro, paar biertjes er bij en het feest was compleet ( oh wat hebben we het slecht)
De volgende dag de induction course, ik ga het hier ff heel kort over houden. Dit is de hele dag powerpoint in het Engels over onderwerpen waar we de vorige maand voor opgeleid zijn dus ben ik maar 6 keer in slaap gevallen. Na deze enerverende dag weer uit eten met een sapje en op naar de volgende dag.
Deze is een kopie van wat ik net heb verteld echter ik ben nu maar 4 keer in slaap gevallen. Wat dan weer wel mooi was ik kon even naar de PX peuken halen en dat voor 17 dollar per slof whahhahhah make my day.
Nu is de induction course voorbij en zal ik gaan vertrekken naar Juba te Soedan. Dit betekent ook dat het vertrek verslag ten einde is ik ga weer wat schrijven als ik daadwerkelijk in het missie gebied zit. Maar de conclusie die ik tot nu toe kan trekken we hebben het zo slecht nog niet.
Voor de beeldvorming heb ik wat plaatjes bijgevoegd.
Groeten en tot later Eltjo
p.s. ik probeer foto's te plaatsen deze komen echter op een later moment omdat het internet hier de grootte van de foto's niet aan kan, welkom in Soedan.

  • 21 April 2012 - 16:19

    Corinne:

    So far so good....

  • 21 April 2012 - 20:00

    Dolly:

    Hi Schat, Je hebt me net gebeld zei dat het enorm regende en er gevochten werd. Toen viel je weg, prepaid... Toen belde je weer je had ergens anders wat belminuten gescoord om te vertellen dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Daar waar gevochten word zat jij mijlen ver van vandaan, en ondanks de regen is het er goed uit te houden. Het er tot nu toe nog steeds op een vakantie lijkt. En ik dat aan iedereen door moest vertellen. Take care XXXXX

  • 22 April 2012 - 09:14

    Nika En Collin:

    Hoi papa, we hebben het gelezen. Wij missen je. xx Nika en Collin

  • 22 April 2012 - 09:15

    Collin:

    Ik wil nog vertellen dat ik het goed op voetbal gedaan heb.

  • 22 April 2012 - 10:01

    Hoi Eltjo,:

    Leuk, dat je alles zo opschrijft. Zo blijven wij ook hier in Nederland op de hoogte van jouw 'advontuur'.
    Succes en laat je niet gek maken (door de muggen, haha).

    Groetjes Hayo en Mieke

  • 22 April 2012 - 15:42

    Los Vismalos:

    O, wat hebben we het slecht :P....so far, so good....hou je taai daar!

  • 23 April 2012 - 07:24

    Broer Bodde:

    He broeder, op een of andere manier heb ik het idee dat op de dag dat jij Soedan in trekt het weer volop in het nieuws is....jij hebt toch zo'n vredige uitstraling op je omgeving.
    Nou los conflict daar maar even rap op, zet de bosjesmannen in de houding en kom veilig weer naar huis.

    pas goed op jezelf en doe geen gekke dingen.

    Ben benieuwd naar je foto's.

  • 23 April 2012 - 19:46

    Alex:

    Hoi Eltjo,
    Ik zit ff een stukkie verderop en hoor je een beetje mopperen. Internet gaat super snel bij mij en ik ga straks nog wat fotootjes uploaden voor facebook (geintje naturlijk). Ik zou niet willen dat jij geen contact krijgt met je dierbaren in het verre Holland.
    Goed dat er hier nog bier en sigaretten zijn te scoren, strakjes is dit genot niet meer te verkrijgen. Zal aan je denken.
    Doeg!

  • 23 April 2012 - 20:11

    Nicole:

    Hey Eltjo, Ook hier in Budel volgen we je Soedan-avontuur en zijn we benieuwd naar de foto's. Maar bovenal wensen we je toch een heel veilige tijd daar! Pas goed op jezelf, zodat je straks weer heelhuids terugkeert bij al die schatjes van je in Vlijmen.... x Nic.

  • 24 April 2012 - 07:39

    Bianca:

    Hey Eltjo,

    Leuk om je zo te volgen !

    super veel succes daar in het verre Soedan !!

    Groetjes & succes !

    Bianca.


  • 28 April 2012 - 05:26

    Eltjo Bodde:

    Ik zit nu in de plaats wau. Ik moet ff een dongel regelen en dan hoop ik het volgende verslag en wat foto's te kunnen plaatsen. Het is nou een maal zo dat internet zich hier heeft aangepast aan de werksnelheid van de locals

  • 28 April 2012 - 09:32

    Roy Regterschot:

    Hoi Eltjo,

    Fijn te horen dat alles "zijn gangetje" gaat.
    Je sollicitatie wordt door Freek bewaakt. Mail mij even je e-mail adres zodat ik je over allerlij werkzaken op de hoogte kan houden.
    Pas goed op jezelf.

    groeten Roy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

VN missie Sudan

Recente Reisverslagen:

24 September 2012

het aftellen is begonnen

21 Juli 2012

Het begint op werken te lijken.

05 Juli 2012

eindelijk naar buiten

17 Mei 2012

Raja

29 April 2012

Juba/Wau
Eltjo

Actief sinds 07 Juni 2011
Verslag gelezen: 756
Totaal aantal bezoekers 19378

Voorgaande reizen:

15 April 2012 - 22 November 2012

VN missie Sudan

Landen bezocht: