De kogel is door de kerk - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Eltjo Bodde - WaarBenJij.nu De kogel is door de kerk - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Eltjo Bodde - WaarBenJij.nu

De kogel is door de kerk

Door: eltjoinsudan

Blijf op de hoogte en volg Eltjo

23 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

Na een tijd stil te zijn geweest is er inmiddels eindelijk wat meer te vertellen.

Ik zou vertrkken zijn op 23 augustus 2011 echter 3 dagen voor mijn afscheidsfeestje hoorde ik dat het niet door ging. Nou het feestje wel was weer een goeie zeg maar.

Na een hoop slechte informatie vanuit onze organistie werd de datum verschoven naar november 2011 en je raad het al weer geen vertrek. Toen werd het januari 2012 en weer niks. Had zowat de hoop opgegeven.

Maar half december ging de telefoon een zeer slecht verstaanbare man belde met de hello mr Bodde i'm calling from Juba Sudan. Ja het lang verwachte gesprek met de VN vond plaats en het was een verschrikking die man was niet te volgen in zijn gebrekkig engels maar goed ik heb het zonder in lachen uit te barsten toch een uur met die man volgehouden.
Begin januari kwam het verlossende woord ik ben welkom daar nu nog een datum. Deze kwam vorige week officieel met de post binnen en ik vertrek op 15 april en kom 22 november weer terug. Of vertrek iets eerder maar dat horen we voor komende vrijdag. Gelijk kreeg ik te horen dat de hele maand maart opleiding is. Daar was gelijk het paniek moment whaha heel maart enne ik wil ook nog thuis zijn dus maar gelijk vrijgenomen. Moet dus nu nog 2 weekjes werken en dan is het voorbij op Schiphol. Ben nu ernstig druk met van alles en nog wat te regelen en dan hoor ik gisteren ook nog dat we daar in TENTEN worden gehuisvest. TENTEN dat wordt kamperen voor gevorderden en ik heb zo een pesthekel aan kamperen maar ja zal me er wel door heen moeten slaan.

Er zal nog een hoop info op me af komen en ik zal mijn adres voor daar jullie laten weten zodra ik deze heb.

Beste mensen mijn eerst volgende bericht zal zijn vanuit het warme Soedan. Ik zal jullie allen missen en verwacht natuurlijk bergen post.

Tot het volgende verslag

  • 24 Januari 2012 - 09:11

    Corinne:

    Leuk man, kramperen in de natuur !!!

  • 24 Januari 2012 - 10:47

    Tuur:

    Zo dat zal gvd tijd worden dat je is wat gaat doen voor je knaken. hahaha.
    goed om te horen dat er nu eindelijk is duidelijkheid is want leven in het onzekere is niet leuk voor jezelf maar zeker niet voor de mensen om je heen. Vwb het slapen in een tent: man wat wil je nog meer hoef je tenminste niet de ramen te lappen en een airco te onderhouden.

    Bel je nog,
    mzzl

  • 24 Januari 2012 - 10:56

    Je Moeder:

    Ja eindelijk is het dan zo ver. Je vader en vooral ik hadden stille hoop dat de uitzending over zou gaan, maar ja je moet er toch naar toe en dan ook nog in tenten gehuisvest worden.
    Als je eenmaal in Sudan bent zullen wij jou ook erg missen, maar voor het thuisfront in de v. Agtlaan zullen wij er zijn.Liefs
    Je vader en moeder
    mail adres pieter.bodde@ziggo.nl

  • 29 Januari 2012 - 19:44

    Sonja:

    Ben benieuwd...
    April wordt m dan echt?
    Jij gaat post krijgen van mij.

    Groetjes

  • 05 Februari 2012 - 21:32

    Alex:

    Ha die Eltjo,
    Mocht ik zo zonder wachtwoord je verhaaltje lezen. Ik heb weer kennisgenomen van nieuwe informatie, want hoe weet je dat we tot 22 november daar blijven? Of heb je wat tijd ingeruimd voor het afbreken van je tentje omdat niemand je meer wil helpen. Of toch oliesjeik?!
    Nou ik weet nog wel wat slopers.
    Het kan toch niet zo zijn dat je achterban nu moet wachten tot na 15 april. Even wat tijd vrij maken voor een verslag over de verdere voorbereiding!
    Ga je zien bij de 'herhaling'.
    Doeg!

  • 07 Februari 2012 - 20:46

    Richard & Lisette:

    Ha die Eltjo,
    Leuk om jouw update te lezen. Eindelijk na zoveel maanden duidelijkheid. Lijkt ons een gek gevoel geven, wellicht zelfs wat onwerkelijk, dat de kogel nu door de kerk is. We zijn benieuwd hoe luxe jij mag camperen (slapen op luchtbedden, dagelijks eigen potje koken, eigen kleren wassen ;-) als je je daar op in stelt, valt het wellicht wel mee). Succes met alle voorbereidingen! En ook succes en sterkte voor de achterblijvers! We blijven je volgen.
    Gr., Richard & Lisette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

VN missie Sudan

Recente Reisverslagen:

24 September 2012

het aftellen is begonnen

21 Juli 2012

Het begint op werken te lijken.

05 Juli 2012

eindelijk naar buiten

17 Mei 2012

Raja

29 April 2012

Juba/Wau
Eltjo

Actief sinds 07 Juni 2011
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 19371

Voorgaande reizen:

15 April 2012 - 22 November 2012

VN missie Sudan

Landen bezocht: